Siri komik Penyiasat Remaja ni saya baca sejak dari sekolah menengah lagi. Kalau di Sek. Sains Kota Tinggi dulu, setiap kali outing, mesti pergi cari komik ni. Tapi, selalunya saya tak berjaya beli sebab dah habis. Kalau tak berjaya beli pun saya tak risau sebab selalu boleh pinjam daripada Rahimi atau Wan Nudia (classmate). Tu waktu umur 16 dan 17 tahun.
Sekarang ni, dah umur 26 tahun pun masih baca lagi. (26.5 tahun). Nasib baik husband memahami. Kadang2, husband pun amik baca jugak.
Sayangnya, tak semua buku Penyiasat Remaja yang saya beli sejak umur 16 tahun dapat disimpan walaupun baru-baru ini rumah telah di'renovate' dengan menambah satu bilik kecil khas bagi menyimpan buku-buku. Kadang2, mummy suruh buang (jual kepada apek yang slalu ronda taman sambil pasang 'lagu' "surat khabar lama...bateri lama...beli...") sebab ruang rak buku di rumah terhad. Apa boleh buat, buku-buku komik terpaksa memberi laluan kepada buku-buku level phD milik ayah saya yang lebih mahal dan kononnya lebih berharga..he..he..
Dulu, saya pernah minat 'Sailormoon'. Kini tidak lagi (episodnya pun memang dah habis). Bilakah agaknya saya akan berhenti meminati Penyiasat Remaja? Entah lah.
saya suke bace detektif conan....ntah bile nk abis ntah citenye..
ReplyDelete